בחיים, למרות הכל


 

 

 

בחיים, למרות הכל

סטודנטית בת ה-21, ליזי ולאסקז, נאלצת לאכול כל 15 דקות במשך היום. עם זאת, היא לא סובלת מעודף משקל, אלא להפך - מנסה לעלות במשקל. אחרי הכל, למרות גילה, היא שוקלת כמו ילדה בכיתה ב' - 27 ק"ג.

ליזי נולדה כשאימה הייתה בחודש השמיני, והיא שקלה רק קילוגרם אחד. הרופאים לא ציפו שהיא תשרוד, אבל הילדה הראתה רצון רב לחיות. בגיל שנתיים היא הייתה בגובה של תינוק בן 5 חודשים, וההורים היו צריכים להלביש אותה בחנות לבובות.

מערכת החיסון חלשה כל כך, שבגיל 4 היא התעוורה בעין אחת, ובגיל 16 כמעט מתה מתוספתן שהתפוצץ. ראוי לציין, שהילדים האחרים במשפחה – מרינה בת 15, וכריס בן ה- 12 - אנשים בריאים לחלוטין.

מומחים מאוניברסיטת טקסס בדאלאס, כללו את המקרה של גב' ולאסקז במחקר הגנטי שלהם, ובדקו אותה במשך כמה שנים. הרופאים מאמינים שלנערה יש הפרעה מולדת ייחודית - תסמונת (Progeroid (NPS, אשר גורמת להזדקנות מואצת, דפורמציה של חלקי הגוף ואובדן של מסת השריר. לאנשים עם תסמונת זו יש לעתים קרובות פנים בצורת משולש, אף חד ושיער דליל.
חוץ מזה, לנערה יש בעיות גדולות עם הראיה שלה: עין אחת שלה לא רואה בכלל, ושניה – רואה גרוע ..

כדי לשמור על חייה, ליזי נאלצת לאכול כל 15 דקות. ומוצרים כאלה, שבגללם אנשים רגילים היו כבר מזמן "מתנפחים": גלידה, צ'יפס, שוקולד, פיצה, עוף, עוגות... היא נאלצת לסחוב אוכל איתה בתיק, ומתחת למיטה שלה יש מחסן אוכל שלם.

בתקופה שבה שליש תושבי כדור הארץ שמחים כשיורדים ק"ג אחד - עבור ליזי לעלות כמה מאות גרמים – זו משימה כמעט בלתי אפשרית...

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> בחיים, למרות הכל